poniedziałek, 5 marca 2012

Co zamiast klapsa

Przejęłam się wpisem z bloga Love's Patient, o, tym:
 
I też postanowiłam napisać parę słów. Wydaje mi się, że ważne jest uzmysłowienie sobie, że bicie jest najgorszą możliwą opcją. Gorszą niż:
- to, że dziecko pójdzie spać o północy,
- to, że dziecko położy się spać w kartonie wymoszczonym kocykiem,
- to, że się spóźnię do pracy,
- to, że dziecko nie pojedzie do przedszkola,
- to, że dziecko nasika na schody wyrażając w ten sposób swoją opinię na jakiś temat,
- to, że dziecko domaga się co chwilę kolacji złożonej z innego dania,
- to, że dziecko pójdzie spać brudne i nie umyje zębów,
- to, że dziecko w środku nocy budzi się z wrzaskiem i zdziera ze mnie kołdrę, bo coś mu się przyśniło,
- to, że babcia/ dziadek/ mama/ tata/ ciocia/ wujek/ brat/ siostra/ koleżanka/ kolega... powiedzą, że dziecko włazi mi na głowę.
(Owszem, naczytałam się trochę magazynu BACHOR, ale to wszystko są autentyczne przykłady z mojego pełnego cierni rodzicielstwa hehe).
 
Co robię zamiast bicia:
- powtarzam kilka razy, spokojnie, bez straszenia, za to jasno formułując, czego oczekuję,
- mówię, co czuję, że jestem zmęczona, że smutna, że bezradna,
- zamieniam przymus w zabawę (przeobrażam się w groźną Babę Jagę i łapię brudne dziecko, by je gruntownie wyszorować. Co ciekawe dziecko wtedy przeobraża się w kota),
- jeśli mam do wyboru poświęcić trochę więcej czasu na wieczorne kładzenie dzieci spać albo umyć naczynia, to nie myję naczyń.
 
A najważniejsza jest chyba wiara we własne dzieci. One są fajne. Bo mają fajną mamę. I jeszcze paru innych fajnych przodków.

2 komentarze:

  1. Ano wlasnie. Nie wiem jak mozna myslec cokolwiek innego. Ale zapewne uslyszymy ze klaps jest lepszy niz ryzyko ze dziecko wypadnie przez okno bo sie wpina na parapet, albo lepszy niz pozwolenie na bicie mlodszego rodzenstwa itd itp... Dochodze do wniosku ze nie da sie przekonac tych co sa przekonani odwrotnie a klaps im ulatwia zycie i nie budzi zadnych refleksji :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale są też tacy, który się wahają, zastanawiają, szukają innych dróg...

      Usuń